9 Ocak 2008 Çarşamba

Saat ve Tren

Yakışıklı bir genç ve yaşlı bir Yahudi uzun bir tren yolculuğunda aynı
kompartımanı paylaşırlar. İhtiyar biner binmez, genç adam saati sorar, ancak
cevap alamaz. Tüm gece süren yolculuk boyunca da hiç konuşmazlar. Ertesi
sabah, varış istasyonuna gelmeden önce, ihtiyar :
- Simdi saat 8.30 oldu!..
Genç, şaşkınlıkla :
- Niye ancak şimdi cevap verdiniz ki?
- Bakınız, genç adam; size dün akşam saati söylemiş olsaydım, sohbete
başlayacaktık. Bana muhtemelen, benim de gittiğim kente yolculuk ettiğinizi ve
belki de oraya ilk kez gittiğinizi söyleyecektiniz. Ben de, iyi bir insan olduğum
için, sizi evime davet edecektim. Orada kızım ile tanışacaktınız. Çok güzel bir
kız olduğu için, onu kesinlikle beğenecektiniz. Eh, siz de çirkin sayılmazsınız.
Muhtemelen o da sizi beğenecekti. Kuvvetle ihtimaldir ki bu iş evliliğe kadar
gidecekti. Ben de düşündüm, saati bile olmayan meteliksiz bir damatla, benim
ne işim var?..

Hiç yorum yok: