21 Haziran 2007 Perşembe

Özlediğimiz Apartman Hayatı!!

İlginç ve ne anlattığı direk anlaşılmayan bir başlık oldu. Mahalle ortamından yetişmiş çoğu insan gibi ben de hayata gözlerimi mahalle ortamında açtım. Ama asıl anlatmak istediğim doğumum değil :)

Mahallelerde herşey göz önündedir. "Kim kimle?", "Kim ne demiş?", "Kim ölmüş, kim kalmış?", "Kimin kızı kime kaçmış?" gibi sorular üzerine düşünsel gruplara mahalle aralarından sıkça rastlanır. Hedefe ulaşmak için cevabı bulunması gereken sorulardır bunlar. Bulunmaması facia ile sonuçlanabilir...!

İnsanların işi gücü yoktur bu tarz mahallelerde.. Birbirine yardımcı olan, kol kanat geren komşular yerine birbirinin evinde olup bitenleri diğerleri ile paylaşan, dedikodu için an kollayan komşular vardır.

Biz de anı çok diyip başlıyorum yine anlatmaya :)

Sırf komşularımın dedikoducu tavırları ve her zaman mahallede dönen laflar bildiğim için mahalleye geldiğim zaman evden pek çıkmam. Bazen elimde poşetle gelirim eve. bir komşum ile karşılaşırsam eğer olanı, olacağı aynen şöyle aktarayım;

Komşum daha yüzüme bakmadan elimdeki poşete bakar! Selam vermeden poşeti inceler, marketten ne almış diye.. Bu zihniyeti barındıran yüzlerce kafa var bizim mahallemizde. Markete gidersin, dönerken bakarsın ki en üst kattaki komşu gözleri kısmış kartal bakışlarıyla poşette ne olduğunu görmeye çalılşıyor. İnsanlar bu kadar meraklı olmak zorunda mı? Poşete bakacak ve senin maddi gerçeklerini anlamaya çalışacak.....

Bu nedenle ben büyük apartman yaşantılarını özledim. Kimsenin kimseyi tanımadığı, kimsenin poşetini ya da hayatını delmeye çalışmadığı ortamlar istiyorum. "Ayşe ne yapmış?", "Mustafa kimi öpmüş?", "Leyla Satı'nın saçını başını yolmuş!", "Sacit, Neşe'yi bilmem nerde mıncıklamışmışmış!!!!". Duymak istemiyorum! Gerekirse residenslerde barınmak istiyorum!!!!

Büyük apartman hayatının meyvelerini öğrenciliğimde yemiştim. Çapkınlık, hovardalık yoktu bizde zaten. Arkadaşlarımızın gelip gitmesi anlamında hiçbir sorunumuz olmuyordu. Sinsi bakışlar yoktu en azından...

Ülkemin tüm dedikoducu kadınlarına, insanlarına selam olsun :)))

Hiç yorum yok: