9 Haziran 2007 Cumartesi

Bizim Millet!

Bizim milletin yaptıklarına, hareket tarzına hiç mi hiç anlam veremez oldum. Yolda yürümeyi bilmeyen bir milletimiz var. Nasıl olur da insan bu kadar dikkatsiz, karşısındaki insana saygısızca yaşar gününü..!

Yolda yürürken bile rahat edemezsiniz ülkemizde maalesef. İnsanlar ne geliş yönüne ne de gidiş yönüne dikkat ederler. Normalde bizlere ilkokuldan, anaokulundan itibaren öğretilir giderken sağdan yürümek olayı. Her zaman yolun sağından gidilmesi gerektiği anlatılır derslerde. Ama uygulamada yine büyük bir eksiklik var. İnsanlar yollarda, kaldırımlarda saçma sapan şekillerde hareket ediyorlar. Kaldırımın sağı ya da solu onlar için bir. Halbuki yolun sağından gitmeyi akıl edebilse karşısından gelenin yolunu kesmemiş olup oluşan düzene katkıda bulunucaktır. Ama bizim insanımızın kafası her daim meşgul, her daim başka yerlerde.

Yolun sağından gitmek bir yana; hayatı çekilmez hale getiren bir düşüncesizlik var. Yolda ya da kaldırımda yürüyen gruplar. Bir kişiden fazla olan insan grupları yola yanyana dizilirle ve yolu geçişe kapatırlar.. Arkadan ya da karşıdan gelen insanlar umurlarında bile olmaz..

Bu sinir bozucu bir durum. Bu şekil yanyana dizilmiş insanları görürsünüz ve yanlarından hafifçe kenara kayıp yol vererek geçmeye çalışırsınız. Ve karşı taraftan yol verme gibi bir anlayış göremezsiniz. Eğer siz dikkatli olmazsanız belki de çarpışacaktınız. Belki de siz şanslı olmasaydınız kavga gürültü olacaktı. Belki de siz şanslı olmasaydınız güzel bir dayak ile güne devam edecektiniz :)

İnsanlarımız bize günlük hayatı çekilmez hale getiriyorlar bazen. Özellikle bayan vatandaşlara büyük bir sitemim olacak. Neden yolda yürürken sağınıza solunuza dikkat etmezsiniz. Ben günlük hayatta sürekli dikkat halindeyim. Mümkün oldukça bayanlara yol veririm. Ama bazen sıkışık bir yolda kenara çekilmeme rağmen karşımdaki bayandan omuz yiyorum.

Bir defasında diye yine bir anımı anlatacağım :D

Antepte bir kaç günlük misafirim. Arkadaşlarla çarşıda yürüyoruz. Nereden geldiğini anlamadığım bir bayandan çok sağlam bir omuz darbesi aldım. Beni öyle bir sarstı ki anlatmak için argo tabirlere ihtiyaç var.. Geriye döndüm şoktan çıkınca. Böyle bir şey olamaz.. Bana çarpan kadın hiç bir şey olmamış gibi yürüyor. Arkasından seslendim, bağırdım, çağırdıysam da para etmedi. Belki bir sinek dokundu arkadaşa :)
O kadar minik de değilim ama ne diyeyim...!

Eğer bu satırları okuyan bir bayan varsa; lütfen biraz daha fikkatli yürüyelim kaldırımlarda falan :) Bayanlar nadide çiçeklerdir. Biz her zaman kabalığı erkeklerden görüyoruz diye şikayet ediyoruz ama onlarda da bazen olumsuz hareketler görüyoruz..

Hiç yorum yok: