16 Nisan 2007 Pazartesi

Bir Anneanne ve Torunu - Yaklaşım Tarzı

Toplumumuzdan bir kesit daha sunacağım sizlere.. Ve bu beni acayip eden durumlardan birisi olarak geçtiğimiz Cumartesi günü (14.04.2007) kayıtlara geçti.

Bir arkadaşımın dükkanındayım. Kırtasiyeye dönük bir dükkan. Bir anneanne, torunu ve bir komşuları müşteri olarak geldiler. Bir yandan kurs hocasının verdiği malzemeleri alıyorlar bir yandan da torun olan yedi-sekiz yaşlarındaki kız ile uğraşıyorlar.

Ufaklık yerinde durmuyor. Yan taraftaki oyuncakçının oyuncaklarını kurcalıyor. Yeri geliyor poşetlerinden çıkartıyor.

Anneanne ise arada bir "sen beni öldüreceksin", "sen beni mahvedeceksin" gibi içinde ölüm kelimesi eksik olmayan cümleler kuruyor. Bir ara çocuğun yanına geldi ve dükkan sahibi amcaya dönerek "bak amca seni döve döve gebertir, rahat dur" gibi bir laf söyledi. Adam bir acayip oldu. Olaya baksanıza! Kadın resmen adamı cani yerine koydu. Edilmesi ne kadar kolay sözler bunlar ya.! Anlamadım valla. Amca ise "niye döveyim kardeşim, almak zorunda değil, bakabilir ne olacak" diye aklamak zorunda kaldı kendini. Bu garip diyalogların arasında kaldığım için fena darlandım ama bir yandan da bunları görmesek burada yazıya aktaramazdık diye düşünüyorum.

"Gerçi bunlar olmasa da ben de yazmasam fena mı olurdu..?"

Konuya dönersek eğer kadının son sözlerini aynen aktaracağım.. Kadın kırklı yaşlarda bir anneanne ve torunu ise yedi sekiz yaşlarında. Ve anneanne torununa ne söyledi biliyor musunuz? "İnşallah öldürür seni de cenazeni götürürüm eve!"

Çocuk belli ki sağlıklı yetiştirilmemiş, ortada. Ama anneanne ise çocuktan beter bir kişilik sahibi bence. İçi kararmış bir toplum partikülü diyor başka bir şey diyemiyorum. Değerli toplum partikülleri ziyaretçilerimiz lütfen siz siz olun yakın çevrenize böyle zehirli sözler sarfetmeyin..

Toplumsal

Hiç yorum yok: