25 Ekim 2007 Perşembe

Sabit Telefonlarla Neler Yapabilirsiniz?

Telefonunuzla Neler Yapabileceğinizi Biliyor musunuz?


Türk Telekom, telefonunuza renk katan kullanım özelliklerini hizmetinize sunuyor. Uyandırma ve Rahatsız Edilmeme özellikleri, sayısal santrallara bağlı tüm abonelerin hizmetine sunulmuş durumda. Diğer özellikler için ise abone olunması gerekiyor.

Tercihli Direkt Arama (Her kullanim 1 kontör)

Herhangi bir rakam tuşlamadan, önceden kaydedilmiş bir numarayı doğrudan aramak istiyorsanız, bu özellikten yararlanabilirsiniz. Bunun için aşağıdaki işlemle aranacak numarayı kaydediniz.



Telefonun ahizesi kaldırılıp numara tuşlamadan 10 saniye beklendiğinde, telefon otomatik olarak önceden kaydedilmiş numarayı arayacaktır. Kayıtlı bu numaranın dışında farklı bir numara aramak istiyorsanız, çevir sesi aldıktan sonra 10 saniyelik sürenin bitimini beklemeden aramaya başlamalısınız. (İptali için # 5 3 # tuşlayabilirsiniz.)


Kısaltılmış Arama (10 adet her program kaydı 2 kontör)


Sık aradığınız numaraları her defasında tümüyle tuşlamak yerine,



işlemiyle santralın hafızasına kaydedebilir ve daha sonra,



işlemiyle kolayca arayabilirsiniz. (İptali için # 5 1 * hafıza numarası # tuşlayabilirsiniz.)



Çağrı Yönlendirme (Program kaydı ücretsizdir)


Evden ayrıldığınızda telefonunuza gelecek aramaları gittiğiniz yerdeki telefona veya GSM ya DA araç telefonunuza yönlendirilmesini istiyorsanız bu özellikten yararlanabilirsiniz.



Yönlendirilen santral ile abonenin bağlı olduğu santral arasındaki ücret, kademesine göre yönlendirme yapan aboneden alınır. (İptali için # 2 1 # tuşlayınız.)


Meşgulde Çağrı Yönlendirme (Program kaydi ücretsizdir)


Telefonunuz meşgul iken sizi arayanların cevapsız kalmaması için, bu özellikten yararlanarak gelen aramaları, GSM telefonunuza, araç telefonunuza, evdeki veya işyerinizdeki bir başka telefona yönlendirebilirsiniz.



Yönlendirilen santral ile abonenin bağlı olduğu santral arasındaki ücret, kademesine göre yönlendirme yapan aboneden alınır. (İptali için # 6 0 # tuşlayınız.)


Cevapsızda Çağrı Yönlendirme (Program kaydı ücretsizdir)


Telefonunuza gelecek aramaları belli bir aramadan sonra cevap verememeniz halinde belirlediğiniz telefona veya GSM ya DA araç telefonunuza yönlendirilmesini istiyorsanız bu özellikten yararlanabilirsiniz.



Yönlendirilen santral ile abonenin bağlı olduğu santral arasındaki ücret, kademesine göre yönlendirme yapan aboneden alınır. (İptali için # 2 2 # tuşlayınız.)


Çağrı Bekletme (Program kaydı ücretsizdir)


Bir arkadaşınızla konuşurken beklediğiniz önemli telefonu kaçırmamak için çağrı bekletme özelliğinden yararlanabilirsiniz.

Kayıt için * 43 # tuşlayın.

Konuştuğunuz kişiyi beklemeye alarak sizi arayan ikinci kişiyle görüşmek isterseniz kapama tuşuna basıp bırakarak özel çevir sesi alınız ve "0" (sıfır) tuşlayın.

Görüşmekte olduğunuz kişi beklerken arayan ikinci kişiyle konuşabilirsiniz.

Bu arada, ilk konuştuğunuz kişi beklemede iken kapama tuşuna basıp özel çevir sesini alıp tekrar 0 rakamını tuşlarsanız ilk konuşmanıza dönebilirsiniz.

Yapmakta olduğunuz görüşmeyi sonlandırıp ikinci arayanla görüşmek isterseniz kapama tuşuna basıp bırakarak özel çevir sesi alınız ve "1" (bir) tuşlayın.

Bu durumda görüşmeniz sona erer ve otomatik olarak sizi arayan ikinci kişiyle konuşmaya başlarsınız. İkinci aramaya cevap vermeden konuşmanıza devam edebilme olanağı DA sağlar. (iptali için # 43 # tuşlayınız.)


Telefon Kilitleme (Her program kaydı 1 kontör)


Bu özellikle telefonunuzu kendi kontrolünüzde olmak üzere çeşitli aramalara kapatabilirsiniz. Bunun için dört rakamlı bir şifre ve kapama tipine ait numarayı belirleyiniz ve


tuşlayınız.

Kapama Tipi ve Numarası:

Acil kodlar hariç tüm çıkan aramalara kapalı 1

Şehiriçi aramalara açık, diğer aramalara kapalı 2

Şehiriçi ve şehirlerarası aramalara açık, milletlerarası, 900 ve Mobil aramalara kapalı 3

Şehiriçi, şehirlerarası, milletlerarası aramalara açık, 900 ve Mobil aramalara kapalı 4

Şehiriçi, şehirlerarası, milletlerarası ve Mobil aramalara açık, 900’lü aramalara kapalı 5

Şehiriçi, şehirlerarası ve Mobil aramalara açık, milletlerarası ve 900’lü aramalara kapalı 6

Şehiriçi, şehirlerarası, milletlerarası ve 900’lü aramalara açık, Mobil aramalara kapalı 7

Şehiriçi, şehirlerarası, 900’lü aramalara açık, milletlerarası ve Mobil aramalara kapalı 8

Şehiriçi, şehirlerarası, 900’lü ve Mobil aramalara açık, milletlerarası aramalara kapalı 9

(İptali için # 3 3 * Şifreniz # tuşlayınız.)


3 lü Konferans Görüşme (1 kontör)


Bir konu hakkında birkaç kişinin görüşünü almak istiyorsunuz. Bir araya gelip toplantı yapmanızda mümkün değil. Aynı anda birden fazla kişiyle telefon görüşmesi yapabilirsiniz.

Konuşmak istediğiniz telefon numarasını tuşlayınız. Karşı taraf cevap verince kapama tuşuna basıp ikinci telefon numarasını tuşlayınız. İkinci kişi cevap verince kapama tuşuna basıp "3" (üç) tuşlayın.

Son aradığınız kişiyi konferansa dahil etmekten vazgeçerseniz kapama tuşuna basıp "1" (bir) tuşlayın.

Son aradığınız kişiyi beklemeye alıp, ilk aradığınız kişiye dönmek için kapama tuşuna basıp "0" (sıfır) tuşlayın.


Rahatsız Edilmeme (Her program kaydı 5 kontör)


Önemli bir konu üzerinde çalışırken veya evde dinlenirken telefonunuzun çalmasını istemiyorsanız

* 26 # tuşlayın.

Telefonunuz artık aranmayacaktır, AMA siz istediğiniz yeri arayabilirsiniz. (İptali için # 2 6 # tuşlayınız.)


Bilgi Alma ve Çağrı Aktarma (Program kaydı ücretsiz)


Görüşme yaparken bir başka kişiden bilgi almanız veya konuştuğunuz kişiyi bir başka kişiye aktarmanız gerekiyorsa bu özelliği kullanabilirsiniz.

Bu özellikle konuşmakta olduğunuz kişiyi beklemeye alıp ikinci bir telefonla görüşebilir, ikinci aradığınız numarayı kapatarak veya beklemeye alarak ilk konuştuğunuz kişiye geri dönebilir veya konuştuğunuz kişiyi bir başka telefona yönlendirebilirsiniz.

Bilgi almak için: Kapama tuşuna basıp konuştuğunuz kişiyi beklemeye alınız. Diğer numarayı tuşlayıp karşı tarafla görüşünüz. İlk görüştüğünüz kişiye dönmek için kapama tuşuna basıp bırakınız ve "0" (sıfır) tuşlayın.

Eğer "1" (bir) tuşlarsanız bilgi aldığınız kişi devreden çıkar.

Aktarma: Kapama tuşuna basıp konuştuğunuz kişyi beklemeye alınız. Diğer numarayı tuşlayınız. Karşı taraf cevap verdiğinde, kapama tuşuna basıp bırakınız ve "2" (iki) tuşlayın.


Meşguldeki Aboneyi Bulma (Her kullanım 1 kontör)


Kayıt İçin: Aradığınız telefon sürekli meşgulse tekrar aramayla zaman kaybetmeyin. Eğer aradığınız telefon numarası sizin telefon numaranız ile aynı santrala bağlı ise bu özellikten yararlanabilirsiniz.

* 37 #

tuşlayın.

Telefon santralı, sizin yerinize belirli aralıklarla karşı numarayı arayacak ve aradığınız kişi görüşmesini bitirdiğinde telefonunuzun zili farklı bir şekilde çalarak sizi uyaracaktır. Bu işlemden sonra telefonunuzu 30 saniye içinde açtığınızda, aradığınız kişinin telefonu çalmaya başlayacaktır. (İptali için # 3 7 # tuşlayınız.)


Uyandırma (Her program kaydı 2 kontör, her kullanım 3 kontör)


Telefonunuzun günün sizin belirleyeceğiniz herhangi bir saatinde sizi otomatik olarak uyarmasını istiyorsanız, uyarılmayı istediğiniz saati ve dakikayı belirleyerek



tuşlayınız.

Artık endişeniz olmasın. Eğer telefonunun fişini çekmediyseniz, santral sizi mutlaka kaydettiğiniz saatte arayacaktır.

(İptali için # 5 5 * Saat_Hanesi Dakika_Hanesi # tuşlayınız. Birden fazla uyandırma kaydı yapmışsanız ve tüm uyandırma kayıtlarını iptal etmek istiyorsanız # 55 # tuşlayınız.)

Hiç yorum yok: