Türk Hava Yolları kendisine ait kurumsal bir koku bulma arayışına girdi. Yeni koku THY uçaklarından, binalarına kadar her yerde kullanılacak.
Türk Hava Yolları’nın (THY) da artık bir kokusu olacak. THY’nin
tüm uçakları, binları ve lounge’ları kurumsal kokuya bürünecek. Dünyada
hızla yayılan kurumsal koku arayışına THY de başladı.
THY kendi ‘imza’ kokusunu oluşturmak için esans üreticisi MG Gülçiçek
ile beraber çalışıyor. Edinilen bilgilere göre, THY bu çalışma
kapsamında bir de anket yapmış. Ankete katılan grubun içinde kabin
ekibinden yolculara, şirket yönetiminden pilotlara yaklaşık 2 bin kişi
var. THY’nin yeni kokusu uçaklardan, yönetim binasına markaya ait tüm
mekânlarda kullanılacak.
Koku seçimi konusuyla da bizzat şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi
Topçu’nun ilgilendiği ve yeni kokunun içeriği ise henüz netlik kazanmış
değil. Hamdi Topçu, "Uçaklarımıza ve salonlarımıza girince aynı duyguyu
hissettirecek bir koku istiyoruz. 7 - 8 aydır bunun üzerinde
çalışıyoruz. Yasemin, okyanus ya da çam kokusu gibi seçenekler var. Ama
henüz netlik kazanmadı. Çok yakında yeni kokumuzu hayata geçireceğiz"
dedi.
Scent marketing (koku pazarlama) pazarlamanın yeni ve hızla yayılan yöntemlerinden birisi. Dünya çapında pek çok marka, kendi imajına özel ürettiği ortam kokularıyla tüketicilerine ulaşıyor.
‘Duyusal logo’
Kurumsal kokunun belirlenmesinde markanın müşteri kitlesi büyük önem
taşıyor. Ardından markanın müşteriler için ne çağrıştırdığı ve nasıl
kokması gerektiği konusunda araştırmalar yapılıyor. Bu süreçte firmaya
özel farklı koku kombinasyonları tasarlanıyor. Bu kokular daha sonra
müşteriye, şirket çalışanlarına, yönetime koklatılıp değerlendirmeye
alınıyor. Değerlendirmenin sonunda imza koku da belirlenmiş oluyor.
Yapılan araştırmalara göre markanın duyusal logosu olarak tanımlanan
kokular, marka algılamasını etkilemenin yanı sıra tüketicilerde satın
alma davranışını da etkiliyor. Bu nedenle perakende firmalarının yanı sıra oteller, alışveriş
merkezleri ve spa merkezleri de özel kokulandırma sistemi tercih
ediyorlar. Türk markalarının ağırlıklı olarak çiçek kokularını tercih
ettiği belirtiliyor.
Kokulu pazarlama camİye de girdi
Scent marketing alanında faaliyet gösteren firmalardan Vavana, son olarak İstanbul’da Süleymaniye Cami’nin kokulandırmasını gerçekleştirdi. Uzun süren laboratuar ve Ar-Ge
çalışmalarının ardından, Süleymaniye Cami’sine özel bir koku
bulduklarını açıklayan Vavana yetkilileri, “Yüzlerce metrekarelik alanı
kokulandırabilen Bubble isimli özel cihazlarımız sayesinde Süleymaniye
Cami’nin özel kokusu tüm cami içerisine dağıltıldı” dedi.
1 Eylül 2012 Cumartesi
HAVADA THY KOKUSU VAR!
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder