6 Eylül 2008 Cumartesi

Kravat cezası artık yok

İl Milli Eğitim Müdürü Özer, öğrencilerin çoğunun lacivert ceket, gri pantolon, gömlek ve kravattan nefret ettiğini, kravat yüzünden disipline giden öğrencinin de okuldan soğuduğunu savundu...

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Ata Özer, yeni eğitim öğretim yılında kravat takmayan öğrencilerin disiplin cezası almayacağını açıkladı. Özer bu kararı çocukların okuldan soğumaması için verdiğini söyledi.

NTV’ye yaptığı açıklamada kararını bir ankete dayandıran Özer, öğrencilerin pek çoğunun lacivert ceket, gri pantolon, gömlek ve kravattan nefret ettiğini, kravat yüzünden disipline giden öğrencinin de okuldan soğuduğunu savundu. Kravat serbestisi kararını 39 ilçenin milli eğitim müdürlerine bir toplantıyla duyuran Özer, Milliyet’e yaptığı açıklamada da şunları söyledi:
“Kravat takmayan öğrenci, okuldan soğuması, disiplin cezası almaması ve okulla irtibatını kesmemesi için disiplin kuruluna verilmeyecek. Okuldan uzaklaştırılması için herhangi bir işlem yapılmayacak. Öğrenci hava soğuyana kadar, ihtiyaç duyana kadar okul aile birliğinin öngördüğü tişörtü giyebilecek” dedi. Özer’in aldığı karara göre, kot yasağı sürecek.

Öğrencilere kravat serbestisini, “modernleşmenin, aydınlanmanın ve batılılaşmanın Cumhuriyet’le beraber sembolü haline gelen kravata dair bir karşıtlık ve örgütlenme niyeti taşığını” söyleyen Eğitim - Sen eski Genel Başkanı Alaaddin Dinçer’in eleştirilerini de yanıtlayan Özer şöyle dedi:

“Ben kravatı kaldırmıyorum ki. Kravat takmayan çocuk disiplin cezasıyla cezalandırılmayacak. O benim amirim değil. Ben bakanlığa bağlıyım. Çocuklara kravat takmayın cümlesini söylemedim. Biz çocukları disiplin cezalarıyla okuldan uzaklaştırmayı mı yeğliyoruz? İkna etsinler takmayanları, çocuk da taksın.”

Hiç yorum yok: