9 Kasım 2007 Cuma

Universite Ogrencilerine Burs Mujdesi

Üniversite öğrencilerine burs müjdesi

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, üniversite öğrencilerine her ay ödenen 150 YTL’lik burs miktarının 2008 yılından itibaren 160 YTL’ye çıkarılacağını açıkladı.
Meclis Plan Bütçe Komisyonu’nda, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2008 yılı bütçesinin görüşmeleri sırasında konuşan Çelik, görüşmelerinde ilk öğretim ve yüksek öğretime devam eden öğrencilere ödenen bursların artırıldığını açıkladı. Çelik, bu kapsamda yatılı ilk öğretim ve orta öğretim okullarına devam eden öğrencilerin iaşe bedelinin 2008 yılında 5.89 YTL’ye, burslarının ise 65 YTL’ye çıkarılacağını belirtti. Çelik, üniversite öğrencilerinin aylık 150 YTL olan burslarının ise 160 YTL’ye yükseltileceğini söyledi.

YENİ OKULLAR
Çelik, 2002 yılından itibaren Hükümet’in bütçeden eğitime ayırdığı payın giderek arttığını bildirdi. Çelik, 2002’de eğitimin bütçeden aldığı yüzde 7.5 payın 2008 yılında yüzde 10.26’ya çıkarıldığını, eğitim yatırımlarında da kaynak çeşitliliğine gittiklerini ifade etti.
Çelik, TOKİ ile yapılan sözleşme uyarınca 1 milyar YTL’lik okul yapılacağını, bunun karşılığında TOKİ’ye ödemelerin ise 5 yılda tamamlanacağını belirtti.
Çelik, İMKB’nin MEB adına çalıştırdığı fondan da 2008 yılında 300 milyon YTL kaynak aktarılacağını bildirdi. İlk öğretimden sonra orta öğretime devam oranının artırılması için her ilçeye bir erken öğrenci yurdu yapmayı hedeflediklerini kaydeden Çelik, üniversite öğrencileri için tek kişilik odaların olduğu yurtların yapımının da gündemde olduğunu söyledi.
Çelik, önümüzdeki günlerde Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ortaklaşa “Her okula bir kütüphane" kampanyası düzenleneceğini de belirtti.

ATAMALAR
Çelik, 2003’ten bu yana öğretmen, usta öğretici ve personel olmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı’nın 306 bin atama gerçekleştirdiğini belirterek, sözleşmeli erkek öğretmelerin askerliklerini öğretmen olarak yapabilmeleri için Milli Savunma Bakanlığı ile olan çalışmanı sürdüğünü ifade etti.
Çelik, ilk öğretimi bitirdikten sonra liseye gidemeyenler için açık öğretim liselerinin sayısının artırılacağını ve her ilçeye bir açık öğretim kayıt bürosu kurulacağını söyledi.

(ANKA)

Hiç yorum yok: